Sunday, May 06, 2007

uppåttjack eller uppåtjack?

Håller för tillfället på att läsa en mycket intressant bok som utspelar sig på ett rehabcenter för knarkare och alkoholister.
Det är många intressanta individer som trängs om att få plats på bokens sidor.
Jag känner mig som en riktig noob när jag läser om alla droger som finns...
Herion, hasch, krack och metamfetamin har man ju hört talas om.. Men här finns förkortningar av alla de slag. PCP tex. ingen aning om vad det är. Inte heller visste jag att erfarna knarkare sniffade lim. Det trodde jag var förunnat högstadieelever som vill visa sig på styva linan. Men icke.. Det kletas gräna ut en korv under näsan på även den vane.

Det kräks mycket i boken också. Mat, galla, blod och inälvsbitar är återkommande ingredienser.

Detta motto är taget ur boken. Det är riktigt bra tycker jag! Skit samma att det är sagt utav en alkoholist med knark i ådrorna..
"Nu har jag gjort något bra för kroppen, så nu vill jag göra något dåligt."

/ tjipp

2 comments:

Bessie said...

Det lät ju riktigt upplyftande! De råkar inte nämna pops?
//Isa

Anonymous said...

jodå.. pops, acid och massor av annat nämns...
Mycket lärorikt..
/ Imaurum