Monday, June 09, 2008

Jag förnimmer en doft..

Min turne har börjat..
Amsterdam är hur mysigt som helst...
Idag har det strosats och vandrats runt i staden.. Det blev en tripp till de obligatoriska ställena... så som red light district och vägen förbi en coffe shop.. Men jag tyckte minsann att det var lite olustigt när jag såg första kvinnan i ett fönster så jag och min vän vände på studs..
Och doften av hasch skulle jag nu kunna känna igen enkelt.. Har dock inte rökt på själv.. Är lite för mkt moraltant tror jag.. ;) En fröken kan ju inte röka på liksom...
Men sitta med när andra röker skulle jag nog klara.. de gör ju som de vill... Fastän doften är inte så angenäm.. Får kanske prova svamparna de säljer här.. ska tydligen ge häftiga hallucinationer...
Men jag tycker minsann att hacshdoften påminner om nåt.. kan bara inte placera det.. Kanske är det så att mitt liv har varit fullt av hasch, men att jag bara inte förstått det.. Den där örten mormor odlat i växthuset kanske är något alldeles speciellt.. ?

Nu ska här ut och drickas lite vin och fira fotbolls EM med holländare.. Hela staden är full av orangea människor.. =)
Amsterdam är en levande stad.. mångkulturell och full av turister.. till och med en söndagkväll är det fult av folk till sent.. I like! =)

1 comment:

Anonymous said...

Låter nice!!
Ni ser absolut ut som fina damer!! Det klär er!! Nyfiken på att höra hur resan till the far far east går..

Lycka till!!