Saturday, February 09, 2008

Metall

Måste få dela med mig av vad jullovet bjöd på...
Jag och en vän beslöt oss för att träffas och hänga. Detta skulle göras i form av en liten tripp till stockholm på mellandagarna.

Jag var sugen på ett besök på något museum och vännen var på. Han ville dock gå på något annorlunda museum. Det slutade med att vi gick på myntmuseum.
Det var det mest tråkigaste jag varit med om!

Vi gick in lyckligt ovetande om vad som väntade.. Betalade avgiften på 50 kronor och fick till och med talguide i våra öron. Tjejen i kassan var väldigt entusiastisk. Hon rekommenderade verkligen hörlurarna.
Vännen var också entusiastisk. Han hade nämligen sett en piratbok i souvenirshoppen och tänkte att nu väntar en utställning av skatter och sjörövare...
Vi gick in...
och där var rader, rader, montrar, montrar, rum ,rum fyllda med mynt! Runda metallbitar i alla storlekar..
Detta pågick i tre.. TRE våningar!
Jag var redo att ge upp.. men vännen tyckte att hade vi ändå betalat kunde vi gå runt överallt..

Den mest upplyftande delen var en plastgris som fästs på väggen och lampor lös på den när fejk-mynt landade i den. Fejkmynten var lampor på väggen som lös så att de verkade falla nedåt till grisen.

No comments: