Sunday, April 19, 2009

Premiär och bankett

Igår var det premiär...
Spexet gjorde succé! Ska jag vara ärlig så trodde jag inte att det skulle bli så här bra.. Det har varit svårt att få ihop alla delar till en helhet när skådisar, regi, orkester, dekor och alla andra ska samarbeta.. Men det blev kalasbra och folk har verkligen berömt spexet. Det känns underbart att den lilla bebisen man skrivit på hela hösten har blivit levande och framförs. Även om det inte kanske alla gånger är så som jg vill ha det. Några ändringar har gjorts av regi, men det är sådant man får ta och helheten blev ju strålande till slut..

Sedan var det bankett som jag och min manuskompis J toastade. Jag var lite nervös för det har jag ju som sagt aldrig gjort.. Jag och J och festfixaren i spexet som planerat detta tog oss en stärkande shot innan och skålade för en lyckad föreställning och en pangbankett.. Nu var vi på G. :) Det är en tacksam sittning att toasta då alla är glada och premiärnerverna har släppt. Gamla spexare, årets spexare och deras familjer och vänner deltog. Sång, gyckel och jag och J som gjorde lite sketcher när vi presenterade maten osv. Mycket kul var det!
Tror det var uppskattat också..

Hoppas på att få tag på lite bilder så att jag kan lägga upp här..

1 comment:

Anonymous said...

Jättegrattis till kanonpremiären!! Förtjänar du!

Hoppas du kan pusta ut lite grann och bara luta dig tillbaka och vila när nästa föreställningar rullar på.

Puss puss puss!
/Syrran