Thursday, March 13, 2008

Uppdatering

*Idag var det release på spexet..
Det är då vi offentliggör vad det ska handla om.
Och i år är det.... Jeanne D'Arc!
Kom och se - om ni har tid! Premiär den 19 april..

*Igår var det dansuppvisning med Xtreme och det gick bra. Det var några gymnasiebarn som var på besök på universitetet som vi skulle underhålla på kvällen.. Fast ingen omstart fick vi :(
Tror inte gymnasieeleverna är riktigt kunniga inom gyckelområdet...

*I helgen var det temafest med spexet. Sovjetunionen! Himla svårt tema.. Ryssland hade varit lättare.. Jag sydde bara på flaggsymbolen på en röd tröja och gick så... En hel hög av människor var prostituerade.. (Vi har uppenbarligen en sund bild av sovjet..) Andra var sputnicks och vissa hade massa päls på sig..
Festen var rolig! Jag fick sångkronan också.. Helt fantastiskt! Jag startade allsången "stad i ljus"

*Igår fick jag IG på en matteuppgift så jag höll på att bryta ihop.. Som jag kämpat med den..
Bara för att min mattelärare inte håller med mig angående geometri.. Grrr!
Lämnade dock in en andra version och argumenterade ytterligare och fick G... fastän jag tror att hon inte håller med mig ändå..

*Ikväll vankas det dans först med xtreme. Vi har tre uppvisningar att planera och koreografera för. Sedan är det lite spexträning och efter det lite spexmöte..
Hoppas jag hinner få i mig lite mat och få lite vila innan dess..

1 comment:

Anonymous said...

Oh.. det där spexet måste man ju gå på! Mycket häftig release!
/Lilla jag