Monday, May 18, 2009

SOF 2009

Så nu har jagvarit på SOF. Studentorkesterfestival.
i onsdags tog vi alltså nattåget till Linköping. Sov rätt så gott så jag var ganska pigg när jag vaknade. Sov i liggvagn..

På torsdagen regnade det och var svinkallt i linkan.. Då vi drog runt med all vår packning i regnet började jag undra vad jag gjorde där.. Är jag inte för gammal för sånthär? Jag är ju ingen festivalmänniska, vad tänkte jag på.. ? osv..
Jag blev gammal och bitter... Haha!
men sedan kom kvällen och senare värmen och jag var helnöjd!

På torsdagkvällen invigdes festivalen med en middag och mingel. Vi vandrade runt, lyssnade på musik, badade bollhav och sumobrottades i tjockdräkter.. Hah! Fruktansvärt kul och jobbigt.. Var längesedan jag skrattade så mycket. Ont i magen fick jag..

Fredagen inleddes med en spelning på en ålderdomshem. De verkade jätteglada att vi var där. Vi dansade och spelade på uteplatsen. En del satt stilla och tittade, andra gungade med glatt... Det var bara en liten gubbe som höll för öronen.. Men jag tror att han tyckte att det var lite högt ljud.. Det kändes kul att kunna förgylla deras dag...
Därefter åkte vi till festivalområdet, folkets park.. Där hade vi en tidig och en sen spelning (19 och 01).. Båda gick bra, men den sena var verkligen den bästa. Vi dansade så bra som aldrig förr och publiken var imponerade.. Kände mig som en kändis ;) Haha.. Svinkul och jag undrade varför jag inte gör mer av detta.. I LOVE IT!

Lördagen fortsatte med en stadsspelning och två på festivalområdet. En vid 21 och en vid 00. Den klockan 21 var himla kul. Den skummaste jag varit med om.. Mycket spontanitet.. Vissa orkestermedlemmar la av sig instrumenten och buggade med oss dansare i nån låt lite här och var.. Väldigt roligt!

Sista spelningen var väl egentligen den sämsta.. Det var alldeles för mycket promille i folks blod för att alla skulle hålla takten tillsammans. Men fortfarande roligt.. Och publiken var ju minst lika promillehaltiga så de märkte inget..
Men det var också sista kvällen då alla slappnar av och bara har roligt tillsammans..

Söndagen var ihoppackningsdag och så var det nattåget hem. sittplats denna gång.. så jag har vilat sedan jag kom hem och är lite seg.. men nu blir det middag.. sedan packa upp allt...

No comments: