Saturday, May 30, 2009

Välgörenhet

Idag har jag dansat till orkestern igen.. Denna gång var vi på stan på uppdrag av kommunen. Kulturens hustrappan belägrades och vi dansade och de spelade för att välkommna Gert Fylking och Robert Achberg till Luleå.. De vandrar genom hela Sverige till förmån för blå bandet och nu har de alltså nått Luleå. De började tydligen den 9 mars i år och har en vecka kvar då de ska avsluta hela alltet i Haparanda. De har gått varenda meter och mustachen har fått vara symbol för denna kampanj och insamling. De båda karlarna har vandrat samtidigt som de odlat massa skägg hela vägen. Blå bandet är för prostatacancer.
Det var kul och de gillade att vi spelade för dem när de vandrade in i staden. Dessutom fick jag mig en pratstund med Gert Fylking.. :)

Gert drog även sin "fredagsfräckis" som han alltid gör i radio på mornarna på fredagar.. Idag är det lördag, men han drog en ändå.. Den var verkligen snuskig så vill ni inte höra - läs inte vidare...

Det var en lördagsförmiddag. Familjen skulle ge sig ut på picnic, men mamma och pappa kände att de hade lite tid över så mamma sög av pappa. Lille Kalle kommer in och undrar vad de gör.
Mamman fann sig snabbt och sa: " Vi bakar"
"Ja jag ser det," sa Kalle. "Du har ju glasyr runt hela munnen."

Jag vet, den är fruktansvärt snuskig, men Gert drog den för alla åhörare och jag tänkte bara förmedla...

No comments: