Saturday, September 05, 2009

BLT - BT = Bröd

Igår efter jobbet blev det en tågresa till la familia.. På vägen dit tog mp3-spelaren slut och med en timme kvar blev det tyst i lurarna... Jag fick dock lite underhållning på vägen.. Två medelålders män satt bakom mig och pratade om ditt och datt.. De kom in på smörgåsen med det engelska namner BLT. Det är en god macka med bacon (B), sallad (L =lettuce) och tomat (T) på. De började prata om hur populär den var i Stockholm och vad som var på den...
- Det är ju bacon och tomat... Men vad kan L:et vara?
- Hmm.. nej jag vet inte..
- Lobster kanske.. Nej, haha...
De funderade och funderade och jag var nära på att vända mig om och säga lettuce, men lät bli..
Till slut kom de på det...
- Toast! Toast är det!
- Ja, så är det ju!
Så blev de nöjda och berömde sig för att ha kommit på vad L:et i BLT stod för..
Jag höll på att dö.. Tur att de inte såg hur jag flinade på min plats på raden framför..

No comments: