Thursday, October 23, 2008

Me - a real rebell

Fick en undersökningsenkät skickad till mig igår.
Den var från ungdomskontoret här i kommunen, om jag inte minns fel..
Något liknande var det i alla fall.
Där skulle jag svara på frågor om vad jag gjorde på fritiden och vad jag tyckte saknades i stan. Hur jag mådde och hur jag bodde och vad jag studerade...

Jag svarade snabbt och la svarskuvertet på brevlådan samma dag som jag fick undersökningen i min hand..
Väldigt iponerande av mig.. Jag blir nämligen alltid utvald till sånadär sifo-undersökningar och jag missar alltid att skicka in dem.. (främst för att sifo-undersökningar är så otroligt stora och mycket att kryssa i)

När jag hade stoppat ner mina svar i kuvertet såg jag det.. På adressplatsen stod:
Ungdoms kontoret. Jag tog genast fram min bläckpenna och gjorde ett fint litet sträck så där istället, mycket korrekt, stod : Ungdoms-kontoret

Det var lilla upprorsmakarn i mig! Rebellisk jag är va? =) Jag kände mig i alla fall härligt busig när jag lagt brevet på lådan.. Rätt ska ju vara rätt liksom och man tycker att på kommunens förtryckta svarsbrev ska det vara rättstavat..

No comments: