Thursday, October 02, 2008

Moment 2

Idag har moment 2 i min kurs börjat.
Nu handlar det om barn i socioemotionella problem.
Väldigt spännande och intressant. Ligger väl nära till de andra yrkeskategorierna jag funderat på i livet.. socionom och psykolog m.m.
Eller som morfar en gång sa att jag borde bli - präst..

En lektion idag såg vi på en jättebra film. "Vildängel" heter den.
Den handlar om ungdomar med olika typer av problem som kommer till en skola där man jobbar med bl.a. drama i undervisningen.. De är där för att de vanliga skolorna inte klarar av dem.
Den är dessutom alldeles sann, då det fanns en sådan skola här i lule för ett tag sedan. Regissören var lärare och initiativtagare till skolan och skådisarna i filmen är de riktiga eleverna..
Kanske har ni också listat ut att den då utspelas häruppe i stan..

Var lite snyftvarning ibland under filmens gång, men jag höll mig och är lite stolt..
Nån gång ska man väl klara av att inte fylla bägaren så den rinner över..

No comments: