Sunday, December 14, 2008

Geolusset

Igår var det bal.
Klockan ett lyckades jag sno åt mig en tvättid så att jag kan åka hem till familjen med rena underkläder istället för smutsiga. Så mitt i förberedandet fick jag springa upp och ner i huset för att hämta och hänga den.
Klockan halv två hoppade jag in i duschen och började min förvandling till balens drottning.
Håret lockades och make upen lades.
Sedan blev det mat. Min dejt på balen fick laga den för att jag var alldeles för optimistisk och på så vis inte alls hann med. Fick äta mat med halva håret lockat.
Klockan 5 var finkläderna på och det var dags att gå.
Mingel och välkomsttal. Sedan tog bussarna oss till stadshotellet. Vi tog en fördrink i baren och släpptes sedan in till middagen.

Förrätt:
Tomat och mozarellaost med bröd och sallad, basilika och pesto.

Varmrätt:
Bacon-lindad kyckling med krämig tomatsås och kulpotatis slungad i spenat.
Och så haricot verde till det.

Efterrätt:
Skogsbärsmousse med mascarpone på mandelbotten.

Allt var väldigt gott och jag var så mätt att det var lite smärtsamt att dansa sen.. :)

Dansuppträdandet var lyckat... Bortsett från en vurpa. L skulle snurra M, men tog i alldeles för mycket att hon inte kunde hålla balansen. Det började alltså med en liten vurpa, men sen gick det bra.. och alla fick ett gott skratt! :D

Sedan var det lite tal och uppträdande av manskören. Alldeles fint sjöngs det!

Till sist var det dans hela natten. Tog av mig klackskorna och valsade runt till storbandet.
Bugg, foxtrot och lite imprioviserade steg :)
Klockan två gick bussarna hem och då var det dags för sängen.

En riktigt bra kväll och jag kände mig riktigt snygg också i min oufit. Precis som man ska göra!

Här följer lite bilder.. Inte så många , men jag ska se om jag lyckas få tag på lite bilder från folk..

Jag och min bordsherre i bussen på väg till middagen


Jag i bussen.. :)


Snapsakademien sjunger..

1 comment:

Anonymous said...

hej på dig, är du hemma hos de dina nu?? Har du inga bilder av hela dig med balklänning osv? nyfiken. Igår var vi hemma på besök hos allas vår favorit Lena N,,, har bara ett ord att säga WOW
Kram på dig i Jul
// Linda