Friday, December 26, 2008

Julafton

På julafton vaknade jag av att mamma kom in och tände lampan och ville ha smakråd om sina kläder.. Kisande och inte jättenöjd godkände jag outfiten :)
Klockan 13 vad det jullunch hos farmor. Ett gott, gott julbord med den godaste janson frestelse i stan! Smarrigt! Glögg dracks såklart innan dess.. Sedan var det kalle anka där vi satt som klistrade och nynnade med.. Förutom farmor som föredrar att koka kaffe till oss andra då..
Kaffe klockan 16 med mumsiga pepparkakor och efter det julklappsöppning.. Jag fick jättefina klappar och är mkt nöjd! Men framför allt var det himla kul att träffa alla igen och ha trevligt tillsammans..
Vid 17 var det dags att åka till nästa bjudning hos mormor och morfar.
Där var det mat på studs.. Jag hade som tur var sparat lite plats i magen till detta julbord. En hel del läckerheter så som revbenspjäll åt jag.. :) Det sjöngs snapsvisor med moföräldrar, bror, mamma och hennes man samt mormors bror med fru och barn.. Det var livat och min mormor blev nog chockad av min snapsviserepertoar. haha..
Massa fina paket delades ut även här... :)
Klockan 9 var alla utslagna och jag begav mig hemåt. Nöjd och glad! :)

No comments: