Thursday, October 01, 2009

Bzz, bzz

Idag såg jag ett argt bi.. Det var en människa i bi-kostym. Fluffigt randig på magen var dräkten och heltäckande så man såg inte vem som var bakom bi-hjälmen, eller vad man ska kalla den för.. Biet stod och väntade på bussen och gick på samma buss som jag... Han väntade på bussen tillsammans med en man och gick av med mannen som inte alls pratade med biet eller verkade vilja kännas vid honom.. Jag kom att tänka på det där inkassobolaget jag hört talas om.. Där man blir förföljd av en rosa kanin om man inte betalat sina räkningar... Detta bi verkade misstänkt lik någon från ett sådant inkassobolag då det gick efter den där mannen och inte sa någonting... Lite komiskt, men måste vara oerhört jobbigt och pinsamt för mannen... Jag antar att man har ganska hög livs- och skadeförsäkring när man jobbar som inkassobi.. Lär ju utsättas för en och annan irriterad knuff och kanske värre..
Om jag nån gång blir förföljt ev ett inkassobi ska jag ta med det till jobbet och introducera honom för barnen.. Han kommer att bli jättepopulär! En ny leksak, klätterställning och gosedjur! :D

No comments: