Monday, October 19, 2009

"Välkommen till VcCin, det går bra att beställa"

Såg precis på nyheterna att en kommun har vaccinerat riskgrupperna nu i en lagerlokal.. Den har gjorts om till en drive in.. Man åker in med sin bil, kavlar upp ärmen och rullar ner rutan, sedan får man en spruta och så kör man ut.. Nu hade detta fungerat så bra att man funderar på att göra det med allmänheten som vill vaccinera sig också..
Drive-in vaccinering, allt är inte uppfinnet än helt klart... :)
Jag hade hade inte kunnat göra på det viset.. Jag hade ju orsakat irriterande köer då jag svimmat vid ratten.. En elev pratade idag om sina allergisrutor och jag fick verkligen andas och försöka att tänka objektivt och icke-känslomässigt på det.. För jag kunde ju inte bara sluta lyssna och be henne hålla tyst.. Vill ju inte orsaka sprut-fobier i klassen..
Fy, alltså! Sist jag tog spruta blev jag ju äcklad och svimfärdig i tre dagar efter bara jag tänkte på vad jag gjort..

1 comment:

Helena (misspkm) said...

Det är BRA att du är rädd för sprutor. Dom är bara farliga!!! Såklart en kommentar från syrran... PUSS!