Friday, October 02, 2009

Ny serie... Folket och staden

Jag har insett att jag skrivit några inlägg om mina betraktelser i den nya staden... Lite arga bin och människor på spårvagnar och bussar.. så jag tänkte att detta kan kanske bli en liten återkommande grej när jag iakttagit något spännande... "Folket och staden" får det heta.. Nu följer två av dagens iakttagelser...





Imorse på bussen gick det på en man som hade en hacka och en skära i ett halsband.. Sovjets gamla symbol... Undrar om mannen bar det som en rolig grej, eller om han kände en samhörighet med, längtan efter, idoliserar Sovjetunionen.. Härliga CCCP!
Jag har själv burit den symbolen.. på en spexig fest med Sovjettema... :)


Idag på tågen hem till la familia satt en kille i sätet framför.. Han speglades i fönstret, det var därför jag kunde bevittna vad jag nu ska berätta... De flesta sätter telefonen över örat när de pratar i mobil... Men denna kille satte örat över telefonen.. Han liksom vek örat runt mobilens överkant och runt.. Skumt.. här behövs kanske någon typ av skiss-beskrivning, men den får man vänta på, för nu är jag trött och ska lägga min i en säng..

No comments: