Monday, August 18, 2008

Gammelfarmor och jag..

Har idag gjort mitt årliga besök hos doktorn på vårdcentralen.. eller snarare kvartaliga besök..
Fick en vattenpistol i örat denna gång. Det var första gången..
Det kändes rätt okej.. förutom att jag nu inte alls hör för att de är fyllda med vatten..
Det är i alla fall bättre än både en dammsugare och en klo i örat.. och gick mycket fortare..
Medicinen blev densamma så framöver blir det lomöron inte bara för vattnet som placerades där idag, utan också för medicinen som har för vana att fixa till ett härligt burkigt ljud och tvingar mig till enskildhet även om jag omringas av folk.. Hör ju inte vad de säger så jag sitter som en rar halvdöv gammelfarmor på familjemiddagen som slumrar längst bort på bordsgaveln.. och så skrockar jag lite då och då när jag komer att tänka på något eller bara vill verka alert och med i familjens pladder..

No comments: