Thursday, August 21, 2008

Höstpremiär på kåren

Har ikväll/inatt minglat bland phösare och nollor..
Känner min onekligen gammal när jag vandar runt där.. Inne på mitt femte år som student och då är man gammal bland alla 19-åringar som tar sina första stapplande steg här på universitetet.. Funderade ett tag på att ljuga och säga att jag var 23 och började mitt tredje år... Min syster har ju gjort liknande så det borde ju funka..

Som tur var känner jag ett antal phösare och när jag pratade med dem kände jag mig lite bättre.. De har ju också hängt på området i minst ett år i alla fall..
Några få andra tappra, gamla själar fanns också på plats och jag drogs till dem som getingar kring saftglaset en varm sommardag. De andra tappra själarna känner man alltså igen på saknandet av nollebrickor (kartongbitar med fastklistrad lapp på som anger namn, ålder och annat trevligt om nollan) samt saknandet av solglasögon och helmundering. (Phösarna använder overall och solglasögon alla tider på dygnet för att inte visa nollorna vilka de är..)

Hann med att få en rak höger ikväll också.. Eller en snyting i alla fall.
Någon var häftig i rörelserna och pladerade en snygg tiopoängare rätt på mitt kindben.. Snabbt som ögat köpte jag en kall cider så jag kunde svalka det onda och undvika den största kinden i stan..

Nu blir det sängen.. ska upp tidigt och titta på OS ju...

No comments: