Wednesday, August 20, 2008

Medelhavet lockar..

Imorse var det dags för att ta sig uppåt landet igen för att börja en ny termin samt flytta..
En segstartad mamma och jag med alla min packning fick panik när klockan närmade sig 8 och morgontrafiken inte var nådig.. Vi hoppade ev vid en tågstation närmre centralen, där tågen brukar passera också.. Men när vi kom dit verkade det inte som att det gick dit i alla fall. Jag frågade några damer som jobbade på tågstationen.. Där var kompetensen mycket hög.. "jaaa... Jag vet inte" .... " Hmm.. nej ingen aning"
Tack för ingenting, puckon.. ville jag säga...

Jag hann i alla fall med tåget med typ två minuters marginal..

Bytte sedan till buss som skulle ta mig till Arlanda.. NÄr vi närmar oss terminalen jag ska av på står "Versaille" som nästa hållplats...
Funderade starkt på att hoppa av och ta en de-tour till Versaille.. Hade varit trevligt med lite Medelhavsvärme.. Men satt kvar.. Något sa mig att det inte var det Versaille jag tänkte på som de menade..

No comments: