Saturday, November 22, 2008

Klagar över fredagsutbudet

Förstår inte idol-hysterin..
Visst, de är säkert duktiga och har talang, i alla fall någon av dem.. (De nya popstjärnorna har ju annars det härliga draget att träffa både en och annan falsk ton.. ) Men jag tycker mest att det blir utdraget och mer en skönhets-/popularitetstävling där flickor mellan 9 och 15 är juryn. Jag klagar inte på de unga töserna.. Jag är inte bättre än dem. Jag hade säkert suttit bänkat om jag varit så gammal nu.. Men det är alla dessa vuxna personer som liksom dras med och ska titta på denna tävling vecka ut och vecka in som jag funderar över.. De följer bloggandet och skvallrandet och gör det med stor spänning och lust.
Men jag måste väl inse att smaken är som baken.. Tittarsiffrorna ljuger inte och bevisar väl att jag kanske tillhör ett undantag som drar mig för en Idol-kväll framför tv:n..
Längtar till nästa fredag då På spåret börjar igen så man slipper både Dobidoo och Idol..

No comments: