Monday, November 03, 2008

Ny period, nya tag

Idag startade en ny period på skolan..
Nu ska vi lära oss att leda samtal och medla. Konflikthantering, med andra ord..
Det ska bli kul för att det är ett intressant ämne, men tyvärr saknar jag inspiration just nu. Läraren vi fick var ju en miss kan man säga.. Hoppas på att hon bara var nervös idag och att det blir bättre, för hon hade inte alls koll på läget.. Hon gjorde mig osugen på hela alltet..
Vi i klassen som tidigare haft en jättebra lärare har ju klart blivit bortskämda.. Alla var missnöjda när de gick hem..
En annan klass, som idag delade vår lektion, tyckte tvärtom att hon var kunnig och bra.. Helt klart olika syn på läget, men jag misstänker att det gänget inte haft det på samma vis med lärarna innan..
Hoppas på bättring! :)

1 comment:

Anonymous said...

hej igen, du,, jag har ju läst kursen du läser nu,,, kanske att jag har någon bok du behöver,, säg bara till,, har du tur så!

vet du vad,,, jag har också Mervi,, i kursen jag går tillsammans med Annika// och Mervi är helt underbar hon med.