Thursday, February 12, 2009

Massa luft har man fått idag!

Dagen har tillbringats ute.
I ett par dagar pågår nämligen en vinterfestival här. Klev upp och drog på mig täckbyxorna och tjockvantar och gav mig ut för att titta på SM i snöbollskrig. Det var första SM:et i historien och det hade vi alltså här med massa galna studenter som utövare. Det var mest på skoj som folk deltog, men ett lag har nu alltså blivit Svenska Mästare. Haha! Nu ska de till Norge på NM och sen var det nog EM i Finland och går det riktigt bra där blir det VM i Japan. Kommer de ända dit lär de bli slaktade bland alla proffs. Sporten är självklart påkommen i Japan och där har de ordentligt med kunskaper inom sporten. Sporten har massa regler och två domare (våra inhämtade från Finland) och bollarna görs i maskiner för att ha rätt storlek och konsistens. Man har backar och forwards och små hinder man kan gömma sig bakom. När man blir träffad är man ute och man kan vinna genom att träffa ut folk eller ta motståndarflaggan som finns på varje sida.

Jag var som sagt bara där och hejade på alla kompisar. Vi skulle egentligen ha varit cheerleaders i min dansgrupp, men förfrågan kom alldeles för sent så vi hade inte möjlighet att hinna planera det. Ja det har varit stort mediauppbåd. Tv4 och SVT och radiokanaler och tidningar =)
När jag gick hem nu skallade "SM-guld, SM-guld, SM-guld" haha!

Annars har jag ätit parisare och druckit varm saft som det bjöds på och åkt hundspann för andra gången i livet.
Skön dag ute alltså!

No comments: