Saturday, March 07, 2009

Middagstips

Här redogör jag för mina middagar i veckan. Kanske får ni lite tips.

Söndag: Kyckling med fullkornsris och currysås. Självklart med svartvinbärsgelé också.

Måndag: Potatismos (hemmagjord) med sprödbakad torsk och gröna ärtor. Lite citronsaft pressade jag över fisken.

Tisdag: Vegetarisk Wok med bland annat äggnudlar, paprika och lite persilja. (Denna köpte jag i en färdig portion på ica)

Onsdag: Ugnspannkaka med hallonsylt. Inget fläsk. Med mjölk att dricka.

Torsdag: Pennepasta fullkorn och grönsaker i creme fraiche-franska örter.

Fredag: Ugnsrostade rotfrukter med fetaostsås och bearnaisesås.. Sötpotatis, morötter, potatis och palsternacka. Fetaostsåsen gör man genom att mosa feta och blanda med creme fraiche, gräddfil eller liknande och krydda med pressad vitlök och peppar. Sås och rotfrukterna är väldigt gott till kött och kyckling. Gärna grillat kött.

Lördag:
Laxfilé med pesto på i ugn och potatisgratäng till det. Gjorde en gratäng med mjölk i.
Supergott! Var första gången jag gjorde detta.

1 comment:

Anonymous said...

Gud vad duktig du är... känner att jag inte har lagat mat på evigheter. Igår ville Paul beställa mat och då sa jag att "Nää nu lagar vi mat" Det blev kycklingbaguetter... jag köpte en grillad kyckling, och bröd, och allt sånt.. och sen blev det baguetter... blev mycket mycket dyrare än om vi hade beställt samma sak, dock godare! Men jag saknar ju massor av varor som jag är van att ha när jag ska laga mat. Men får nog försöka lite bättre nu. Puss puss/Syrran