Saturday, March 14, 2009

Skrivkramp

Jag var våndats och våndats och tänkt så det knakat. Jag har haft skrivkramp. I engelskakursen jag går ska vi lämna in en uppsats, en essay. Den får handla om i princip vadsomhelst som böckerna vi läst tagit upp. När det blir sådär fritt kan jag ibland bli alldeles stillastående. Har velat mellan ämnen och inte känt att jag fått till något bra. Dessutom fick vi en hel uppsats i regler kring skrivandet och då blev det ju inte direkt lättare..
Men igår satte jag mig ner och bara började skriva. Det fick bli som det blev. Det gick nog inte att bli klok på allt jag skrev ner. Bara direkt från skallen, men jag vet att kommer jag bara igång brukar det gå bra.. Men denna gång var det ändå svårt. Idag har jag nu fortsatt. Jag har ändrat, skrivit, klippt och klistrat i dokumentet och tillslut kommit fram till något som kan liknas med en essay. Ett tag var jag nära att börja om från början, men nu känns det rätt bra.. Tur är väl det för den ska lämnas in på måndag.

No comments: