Tuesday, July 21, 2009

100 mil

I måndags åkte syster hem :( Men vi ses snart igen... :)

Ungefär en timma efter hennes avfärd mot Arlanda satte jag mig i en bil med mamma, mormor och morfar.. Det är dags att hänga lite i stugan och flytta ur min lägenhet. I drygt 13 timmar satt jag i en bil. Stel och gammal blir man när man sitter så länge...
Jag fick inte bara ont i kroppen utan fick uppleva en helt annan och välbekant sorts tortyr.. P4!! Min MP3-spelare har inte så lång batteritid, så den dog efter ett tag och då kunde inget stänga ute kanalen som har nyheter jämt som upprepas hela dagen för inget nytt hinner hända mellan sändningarna. Mormor och morfar lyssnar på denna kanal och om jag ändrar går det 5 minuter innan mormor vill "vila öronen" och stänger av tills det är dags för en ny nyhetssändning på p4 som hon MÅSTE lyssna på... *suck!*

Men resan gick bra och nu är jag i norr
Jag sov inatt i stugan med en mamma som snarkar så jag ska köpa proppar.. För det var inte roligt att försöka somna i det ljudet...

Idag har jag packat lite och köpt prassel-väskor att lägga kläderna i..

No comments: