Sunday, July 12, 2009

Utekväll

Igår hade jag besök av I och Å. Vi skulle käka lite och gå ut.. Det slutade med att vi inte alls orkade med att laga mat utan köpte pizza och käkade.. Massa singstar sedan och lite vin och en drink innan vi gav oss iväg på stan.. Riktigt kul o trevlig förfest. Det var väl halvkul ute. Helt okej musik, men det är ändå aldrig någon höjdare för mig att gå ut i den här stan... Så jag var väl mest deppig när jag kom hem.. Jag åker från världens skönaste uteställe i norr och flyttar söderut och om alla uteställen liknar de som finns i den här stan så vill jag inte vara med..

Väl inne på utestället kom jag på att vi inte hade några pengar till taxiresan hem... :( Vi hade tidigare under dagen tagit ut pengar inför kvällen och alla tre stod sedan med minneslappar som visade en- eller tvåsiffrigt... Inte bra, med andra ord...

Vi lyckades skrapa ihop till litegrann och sa att vi tar en taxi så långt som pengarna räcker, eller tar en sms-biljett med buss hem... Som tur var fick vi tag på ett nystartat taxibolag som var billigt så vi kom ända hem.. :)

Så kan det vara när man glömmer föra över pengar från sparkonto till vanliga kontot.. :P

No comments: