Wednesday, July 22, 2009

Shaky, shaky

Imorse vaknade jag i godan ro.. Trött, men så brukar det ju vara.. Vid 10.15 satt jag på min säng och funderade på packning och dagen.. Då var det som att huset liksom flyttade på sig.. Det skakade men jag tyckte det kändes lite som en whiplasch (ursäkta stavningen).
Det var inte som när grannen sänger dörren och det vibrerar lite i väggen vi delar..
Jag tänkte att "Vad fasen hände nu?" och tänkte att nån kanske hade kört in i huset.. Alltså fått ett massivt 5-våningshus att röra på sig och detta utan att jag hörde smällen.. Det kanske inte var så smart tänkt, men att det skulle vara ett jordskalv fanns inte i mitt huvud...
Men det var det!
Kring 3,0 på richterskalan. Alldeles lagom :)
Tycker minsann att det är lite coolt!

1 comment:

Helena (misspkm) said...

Spännande! Kändes skalvet i Bjurs också tro?