Wednesday, July 29, 2009

Moving on...

Lägenheten är urpackad och städad...
I förrgår åkte lasset till flyttfirmans lastkaj. De tar betalt per kubik och det ar en herrans massa kubik, men morfar fick ner det till 4. Det var VÄLDIGT snällt av flyttfirman. Igår var det städdag inplanerad, men när jag vaknade i stugan kändes det väldigt omotiverande. Solen lyste och det var varmare än på länge. Så jag blev kvar där och hann bada och sola och plocka blåbär innan. Kring 4 på eftermiddagen började vi städa och det gick väldigt fort. Fortare än det brukar gå. Besiktningen är imorgon så håll tummarna. Har ett fönster som inte vill öppna sig och därför har jag inte kunnat städa det ordentligt. Har ringt till bostadsförmedlingen, men den är inte att lita på... Fick bråka med dem tidigare i veckan angående mitt uppsägningsdatum. De tyckte att jag skulle betala en månad extra, men det vill absolut inte jag. Jag vann fajten! :D
Tack till Mamma, Morfar och Mormor, K, U, S, J och J för hjälpen på olika sätt nu i flyttider. :)

1 comment:

Tomas said...

Lycka till med besiktningen! Stå bara på dig så kommer det säkert att gå bra. :)