Tuesday, July 22, 2008

I do...

Har inte berättat nåt om min systers bröllop och det beror på att jag velat få alla bilder först.. men nu kör jag ändå...får visa de bilder som jag hittills skrapat ihop.. :)

Det var ett jättefint bröllop. Flög från Kina til USA och fick ändå rätsida ganska bra på tolvtimmarsskillnaden.. Dagen före fixade vi och donade. Fastän så mycket var det ändå inte att göra för min flitga syster hade gjort allt typ.. Jätteduktig, men jag vet att hon gillar det också. Annars vore hennes yrkesval lite skum.

Det var egengjord mat med egenbakade prinsesstårtor. Självbundna buketter. Egensydd bröllopsklänning och egensydda brudtärneklänningar. Hyrt partytält och lånad trädgård, hus och pool av vänner.

Natten innan bröllopet låg jag och filade på talet jag skulle hålla. Blev så rörd att jag låg och snyftade i sängen. Min älskade syster skulle ju gifta sig..

Bröllopet var fint och enkelt.
En liten klunga av träd fick vara altare och gräsmattan altargången.
Sedan var festen igång. Buffé och dans och senare poolparty eftersom värmen blev lite jobbig.
Fastän vi hade faktiskt nästan alla de väder man kan ha under dagen o kvällen. Sol, regn, vind och åska..
Det blev inte tillfälle för tal, men det var kanske bra för då hade inte mascaran suttit kvar så länge som den gjorde..

Höjdpunkten under själva festen (förutom att syster gifte sig) var nog när min bror blev så drucken att han fann dansgolvet.. Han fiskade och drog in linan på alla och fick ett gung i kroppen som jag inte sett förut. Han liskom gjorde masken fast i upprät position.. imponerande..
Fast det blev hello china och goodnight kakelgolv för honom den natten, med en lite hispig moder i närheten hela tiden...


Ceremonin. Ringarna utbyts

The entourage


Den obligatoriska dansen

Festen har börjat!

Jag och bror pre romshots

Poolparty

1 comment:

Anonymous said...

Gud vad kul vi ser ut att ha på poolpartyt!! Haha.. lite tragiskt nästan!!!