Tuesday, July 08, 2008

Midsommar

Efter häftiga teracottaarmén. en riktig taxiblåsning och nattåg var det dags för midsommarfirande i Nanjing. Där vi också träffade vår vän i hennes lyxlägenhet..
Det var också där vi bodde i 5 dagar och det var platsen för festen.
Maten var inhandlad på IKEA i Shanghai och det var supergott!


Snapsvisor och mat och dans blev det.
Det blev alldeles varmt så jag bestämde mig för att gå ut och svalka mig på balkongen.. Glömde visst att jag var i kina. Istället för en sval bris gick jag in i en varm, kvävande, klibbande fuktvägg.
Det var bara att gå in igen och forstätta festa. In i dimman.. Det blev lite dimmigt den kvällen tyvärr..
Hello mr China!
Goodnight mr Kakelgolv!

2 comments:

Anonymous said...

Vad skådar mitt öga? En flaska JP, fanns det sådant på andra sidan jordklotet =)

Aurum said...

Japp! Vi tog oss till en fransk matvarukedja som hade alla möjliga viner. Däribland kära JP!