Sunday, July 27, 2008

Äntligen Midsommar!

Oj oj vilket pangkalas!
Det började mitt i natten. I fredags efter en trevlig middag kom jag hem och skulle skriva ut sånghäftet jag gjort till midsommarfesten.. Men då var färgpatronerna slut så jag fick sätta mig ner och skriva sånghäften för hand! Detta resulterade i bristande sömn och väldigt charmiga sånghäften... om man tycker att blyertspennor och sneda rader är charmigt..
Yr och påsig under ögonen hämtade jag upp en kompis vid tåget på morgonen.. Sedan inhandlades alla förnödenheter och det bar iväg till feststället.
Väl där insåg jag at jag hade glömt mina badkläder.. och alla andra kläder...
*Suck!*
Det var bara att vända. In i bilen igen och hämta dem..
Sedan blev det bad mest hela eftermiddagen.

Mat, mat, mat blev det sen.
Vi har en tendens att alltid göra mat för tio extra personer..Mat, mat, mat och punsch! :D

Kvällsmys



Det blev en hel del gestaltande..
Vi gestaltade bland annat pelikaner, körsbär och urnor.. Mycket populärt!Här en pelikan, så klart!

Gurran som gurka..

Detta är, som ni ser, en urna!

Snaps, punsch, vin och öl dracks... därefter togs några mojitos..
Vid det tillfället var vi modiga nog för ett nattdopp!
Det var så underbart! Alldeles tomt på sjön och vi hade flytbryggan ensamma..
Så kul har vi haft! Mina vänner är ju helt underbara... och du också käre lillebror.. :)

Dagen idag har varit fylld med diskning och städning efter kalaset, bad, och god mat :)

No comments: