Thursday, June 18, 2009

Midsommarshopping

Idag har jag handlat lunch, middag, jordgubbar och snacks till imorgon och frukost till i övermorgon. Fick bli en tur till Willys och som jag förstod var jag inte den enda som kommit på att handla där idag.. Folk trängdes och jag tycker att de uppförde sig allmänt tjurskalligt. De ska hinna först till potatisen och trängas för Gud förbjude om det tar slut i den stoooora tunnan med potatis.. Eller faktiskt de 4 stooora tunnorna med potatis.. Jag stod lugnt och väntade och tänka sig att det räckte faktiskt till mig och blev en hel del över när jag tagit min del. Varför denna hets?
Tanten vid jordgubbarna var nog värst.. Eller tant och tant.. 30+ och halvlåg över jorgubbarna. Ingen annan kom fram för hon skulle ha bästa förpackningen och plockade och ändrade sig hela tiden..

Om folk uppför sig såhär vill jag då inte alls uppföra mig som folk!

No comments: