Sunday, June 28, 2009

Sommar och sol

Idag har vi badat, syster och jag.. Väldigt varmt har det varit och väldigt skönt i vattnet. :) Blev ju riktigt brun efter idag.. Simmade man en bit ut i sjön var det små, små pluppar i vattnet.. Vi funderade lite på vad det skulle kunna vara.. Frön och pollen tänkte jag.. Elektricitet eller ägg tänkte min syster.. Det kanske låter som konstiga alternativ, men el har det faktiskt varit i sjön och det kändes ungefär som de där plupparna i fingrarna när man simmde.. Var någon kabel som var trasig... Det skall dock vara åtgärdat nu.. Att hon kom att tänka på ägg har jag ingen förklaring till.. :) Kändes faktiskt ganska obehagligt på ngt vis att det skulle flyta runt massa ägg i vattnet...

Grillade lite med mor o hennes man och det var smarrigt.. Sedan körde vi hemåt.. Syster fick ta över ratten på hemvägen och ett tag trodde jag att det skulle bli en ryckig och lite halv obehaglig resa.. Är man van med en automatväxlad bil är det svårt med kopplingen ju... Men det var bara när hon skulle iväg allra först som jag fick påminna om att man skulle trycka ner pedalen :)

No comments: