Friday, June 26, 2009

Minisemester

Har varit i Göteborg i några dagar.. Stekhett har det varit.. Det började med en tur på Liseberg, efter att ha fixat ett 3-dygnskort och lastat av grejorna..

Två vänner i Höjdskräcken...


Lisebergsbanan är ett måste..

Två karuseller på en smäll..ehh.. ett foto

En helsjysst dag med bra väder så det gjorde inget att man blev blöt i karuseller. Provade den nya attraktionen som jag naturligtvis glömt namnet på.. Men det var kinesiskt. Härlig åktur, och inte alls läskig.. Det var inga långa köer så man hann med att åka det man ville..


Dag två gjorde vi en tur till Saltholmen i en varm spårvagn. Det var lite klibbigt när man väl kom fram.. Därifrån en båt till Köpstadsö. Vi hoppade av på första bästa ö för att vi ville hinna sola o bada lite.. Vi fick promenera en liten bit, men kom till ett bra badställe utan alltför mycket folk. Badade två gånger och det var inte farligt kallt.. Men däremot hade jag svårt för det hårda underlaget.. Kände mig som en stel pensionär när jag skulle vända på mig...

Bilden hämtad här

På kvällen åkte jag och J till K för att äta lite middag och umgås. :) Väldigt najs!

Torsdagen innehöll shopping, och så bjöd J på en prinsessbakelse för att uppsatsen nu blivit godkänd av examinator och jag nu officiellt är lärare! :) På kvällen grillade vi med familjen jag bodde hos och hade allmänt trevligt..

Sovmorgon på fredag.. Typ för länge... Sedan in till stan och småstrosa 2 timmar innan tåget gick hem igen.. Satte mig vid hamnen vid operan. Där är så mysigt tycker jag.


No comments: