Monday, August 24, 2009

Skolstart

Hela helgen har jag bävat inför denna morgon.. Klockan 9 skulle skolan starta och alla var inbjudna.. Hela skolan med elever, personal och elevernas päron samlades på skolan.. Det skulle släppas ballonger och talas och vi nya skulle presentera oss... Hittills ingen fara på taket... Men så skulle vi, alla lärare, sjunga tillsammans. Vi skulle så där med maraccas, claves och gurkor och sjunga "vilka börjar skolan idag? - Jo, vi" och rader som "en del tycker att skolan är trist, men inte vi för den rockar fett.." Jag kände att jag verkligen inte kunde stå för denna allsång med hemsk text där vuxna försöker vara unga och hippa... Dessutom med små instrument.. Fy sjutton!!
Som tur var ställde jag mig bland våra yngsta elever som behöver lite påpassning och jag slapp stå i lärarkören och kunde gömma mig lite längre bort och bara småsjunga lite på refrängen.

No comments: