Thursday, November 05, 2009

Min vän...

Sitter och funderar över min dator..

Man kan inte vänsterklicka så det gör man på touchpaden.. Det har jag vant mig vid iof så det funkar.. Lite knepigt förstås i typ paint eller när man ska hålla på o pilla med småsaker..

Och så har jag knappen P som inte riktigt vill.. (därav den lustiga stavningen i "Lulespexet"..) och så har mellanslag börjat tycka att det är trist att hänga med ibland..

Jag har en lodrät röd rand på vänster kant av bildskärmen. Ibland en smal vit vågrätt tvärs över skärmen.. Just nu är den dock uppe i kanten och inte mitt på skärmen.. Jag har valt att ignorera detta och hoppas på det bästa..

Men nu de senaste dagarna har min kära dator blivit riktigt trög och seg.. Ska försöka blåsa liv i den och fragmentera...
Har aldrig gjort det och har fått tips av en vän.. Kanske måste ringa nån duktig datatekniker.. Har ju manus-T uppe i Luleå och min gamla granne J däruppe också... De är rätt hajja på det där..
Å så skulle jag tydligen ta bort onödiga program jag inte använde och kände igen...
Va? liksom.. Min kommentar till det var:

" eeh.. är inte det riskabelt? att ta sådant jag inte känner igen.. kanske tar hela drivrutinen eller ngt liknande.. om det nu är ett program man kan ta"

Sedan bara asgarvade jag åt mig själv och min inkompetens.. Vet inte vad en drivrutin är, men det lät tekniskt och bra.. Haha

Så en ny dator känns aktuell inom en snar framtid... Eller vad tror ni?..

1 comment:

Helena (misspkm) said...

Usch! Känner igen mellanslagsknappssyndromet. Hade jag också...

Med mina erfarenheter så kommer du nog att behöva en ny dator inom en snar framtid. Acer är ju inte direkt något kvalitetsmärke (fick lära mig det the hard way).

Köp en ny innan den krachar så du hinner lägga över allt du behöver i den nya datorn utan att be om hjälp. Men, jag vet.. det är svårt att motiveras att köpa en ny när det gamla ändå funkar... Men var iallafall berädd att slå till så fort det händer så börja leta efter vad du vill ha.

Kramis