Friday, January 15, 2010

Framtiden

Idag har jag fått reda på att det antingen blir 2 eller 3 förskoleklasser i höst på min skola. 3 klasser innebär en fullproppad skola som försämrar kvaliteten och sätter lite käppar i hjulet i vissa fall, men 2 klasser betyder att 2 tjänster måste bort.. och jag var sist in så jag lever på gränsen kan man säga.. Vi har dock lärare som inte är helt utbildade, men jag tror de har varit kvar så pass länge att de är LAS:ade... Vi får väl se vad som händer, men man kanske ska ta och piffa upp jobbansökningarna helt enkelt..

Ska inte fundera på detta redan nu har jag bestämt mig för.. För antingen oroar jag mig massor och mår dåligt både före och efter, eller så oroar jag mig i onödan för att det kommer att ordna sig..
Det är onödigt att oroa sig i onödan, helt enkelt!
(Fast man blir inte jättepepp på att starta nya projekt om man vet att man kanske måste gå...)

No comments: