Friday, January 16, 2009

Helgen har tagit plats. Efter att ha skickat in alla skolarbeten har jag inte tagit mig för så mycket. Hade tänkt att jag skulle på stan, men det blev så sent så jag gör det imorgon. Har en finfin almanacka med vecko-citat. Tänkte här dela med mig några av de jag tycker har varit bra hittills:


Större är inte nödvändigtvis bättre. En solros är inte bättre än en viol.




Allting frändras men ingenting förgås.
(Kära phytagoras. tänker bara på min miljökunskapskurs på universitetet när jag läser den)




När vi inte längre kan drömma dör vi.



Fakta upphör inte att existera bara för att man inte bryr sig om dem.




Åsikter är som spikar. Lätta att slå i, men svårare att dra ur.




En flagga är som vackrast i motgång.




Glöm inte att man kan äta upp en elefant, bara man skär den i tillräckligt små bitar.


Hoppas ni hittade nån ni gillade :)
Gå in på Corbis för de fina bilderna

2 comments:

Anonymous said...

Inte att förglömma:
En drake stiger som högst i motvind...

lite som flaggan, men ändå:P

Anonymous said...

hello you, vilka fina citat din almanacka verkar innehålla. Jag ska ej gå den kursen, fick mail från Siv Ö och att läsa blir liksom då "kaka på kaka" känner jag,,, men vad ska man göra nu då??