Sunday, January 25, 2009

veckan o helgen

Under veckan har jag suttit med näsan i böcker. Engelskkursen har dragit igång och första boken jag nu läser är The 5th child av Doris Lessing. Det var hon som fick nobelpriset i litteratur 2007. Väldigt bra hittills. Den orsakar verkligen massa tankar och man vet inte riktigt vad man känner när man läser. Ska försöka få tag på Lord of the flies (flugornas herre). Den är väldigt utlånad på bibblan, men det ordnar sig.

I helgen har det varit arbetshelg med både spexet och orkestern som dansgruppen skall uppträda med i vår. Jag har trippat lite mellan de två repen, men det har gått bra. Lördagskvällen spenderades i en festlokal där vi åt gott och sjöng massor. Vi i manus utmanade festkommittén (de som ordnar dessa middagar och festligheter). Denna gång hackade vi gurkor med smörkniv och skalade äpplen. Eller, vi högg gurka. Smörknivar går inte så smidigt genom ju. Men det var bara charmigt! Haha. Manus vann inte denna gång. Men det gör inget. Idag har jag jobbat med spexet från 2 till 8. Nu ska jag bara ligga och dricka te i sängen för jag känner att halsen inte är på topp.

1 comment:

Anonymous said...

Vitaminer syrran, vitaminer!
B- håller dig vaken
C- håller förkylingen borta
D- håller kalciumnivån där den ska, och håller även cancern lite längre borta.
E- Håller blodomloppet i topp, förebygger hjärt- och kärlsjukdommar.
Magnesium- Håller blodtrycket normalt (även vid stress)
Omega3-6-9- Kroppens antideppressiva medel, håller hjärnan i topp!

Lycka till och hoppas att du mår bättre snart.